شاخص قیمت مصرف کننده در ماه نوامبر در چین کاهش یافت. این موضوع موجب کاهش قیمت کالاهای چینی از جمله گوشت برای مصرف کننده شده است.

کاهش قیمت کالاهای چینی

به گزارش برات نیوز، این کاهش قیمت کالاهای چینی اولین بار است که از سال 2009 اتفاق می افتد.

اداره آمار چین اعلام کرده است که شاخص قیمت مصرف کننده نیز در ماه گذشته میلادی در این کشور کاهش نیم درصدی داشته است.

هدف این شاخص سنجش میانگین تغییر قیمت ها در طول زمانی است که مصرف کنندگان برای یک سبد کالا و خدمات هزینه ای را پرداخت می کنند.

پیش بینی ها از تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده

در حالی که WSJ (وال استریت ژورنال) در نظرسنجی خود از اقتصاددانان به این پیش بینی رسیده بود که این شاخص بدون تغییر می ماند، اما رقم آن کاهشی بود.

بیشتر بخوانید: چین، بزرگترین اقتصاد دنیا تا 2030

تحلیلگران رویترز نیز انتظار داشتند، میزان این شاخص بین منفی 0.3 درصد و مثبت 0.5 درصد باشد.

در ماه گذشته، شاخص قیمت مصرف کننده در چین 0.5 درصد رشد داشت اما تورم ماه اکتبر همچنان پایین ترین سطح در 11 سال گذشته بود.

در ماه سپتامبر، قیمت های مصرف کننده 1.7 درصد رشد کرد و در ماه آگوست 2.4 درصد افزایش یافت. 

کاهش قیمت گوشت

چین با وجود شیوع کرونا توانست اقتصاد خود را تاحدودی بازیابی کند.

رشد 5.2 درصدی اقتصاد چین در تابستان 2020 و کاهش قیمت کالاهای چینی از اثرات همین موضوع است.

چیزی که مشهود است، کاهش قیمت مواد غذایی است که تقریبا یک سوم شاخص اندازه گیری اصلی تورم خرده فروشی را تشکیل می دهد.

برای مثال گوشت خوک، که خوراک اصلی پروتئینی مردم چین است در ماه نوامبر کاهش پیدا کرد.

این کاهش به میزان 12.5 درصد نسبت به سال قبل بود.

البته در ماه اکتبر نیز قیمت گوشت 2.8 درصد دیگر کاهش داشت که دلیل آن افزایش سهام شرکت های تولید کننده بود.

همچنین داده های معتبر نشان می دهند که شاخص تورم هسته مصرف کننده، برای پنجمین ماه متوالی در نرخ 0.5 درصد ثابت باقی مانده است. این به استثنای قیمت ناپایدار مواد غذایی و انرژی است.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *