نخستین قطار ترانزیتی کریدور شمال- جنوب از مسیر اروپا به هندوستان عبور کرد.

به گزارش برات نیوز، به گفته مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن، ماه گذشته توانستیم اولین قطار ترانزیتی کریدور شمال – جنوب را از اروپا به هندوستان عبور دهیم.

این درحالی است که پیش از این مسوولان شرکت راه آهن اعلام کرده بودند، با بهره برداری از کریدور شمال- جنوب در ایران زمان حمل کالا از فنلاند در اروپا تا هندوستان به ۲۰ روز می‌رسد که در مقایسه با مسیر دریایی ۲۵ روز زودتر خواهد بود.

در همین حال، سعید رسولی ضمن اشاره به انتقادات رئیس کمیسیون عمران مبنی بر اینکه چرا قانون سهم 30 درصدی حمل بار از راه‌آهن به اجرا نرسیده است، گفت:

 هرچه جلوتر می‌رویم و به انتهای سال برنامه نزدیکتر می‌شویم درباره تکلیف 20 درصد حمل مسافر و 30 درصد حمل بار از راه‌آهن بیشتر می‌شود.

محدودیت های کرونا و تحریم و گام های بلند شرکت راه آهن

وی ضمن اشاره به راه اندازی کریدور شمال- جنوب بر انجام فعالیت های مثبت راه آهن تاکید کرد و گفت:

با توجه به قرارگیری در دوران سخت تحریم ها و کرونا، ماه گذشته توانستیم نخستین قطار ترانزیتی کریدور شمال – جنوب را از اروپا به هندوستان عبور دهیم.

این مقام مسوول تاکید کرد:

همچنین در سال گذشته 2100 دستگاه ناوگان ریلی در داخل کشور نوسازی و بازسازی شدند.

بالابودن قیمت سوخت و عدم رعایت صرفه جویی سوخت در بخش راه آهن

رسولی افزود:

بحث قیمت سوخت در ایران اجازه نمی‌دهد صرفه‌جویی‌های سوختی در بخش راه‌آهن دیده شود.

همچنین این میزان تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر ناشی از این تصادفات زیبنده کشورمان نیست و رفع این مشکل در گرو توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی بیان کرد:

شرکت راه‌آهن بهره‌وری، اولویت ما خواهد بود.

رکوردزنی راه آهن در حمل بار در سال 99

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن با تشکر از همکاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری برای جابه‌جایی مسافر در شرایط کرونایی و راه اندازی کریدور شمال- جنوب بیان کرد:

سال گذشته در شرایط سخت کرونا، شرکت‌های حمل و نقل مسافری علیرغم کاهش درآمدها با احساس مسئولیت بسیار سرافرازانه عمل کردند.

 این شرکت ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بدون ایجاد نگرانی تمام مسافران و مخاطبان از طریق حمل و نقل ریلی جابه‌جا شدند.

رسولی بیان کرد:

تمامی بسترها امروزه در شرکت راه‌آهن برای استقرار گام دوم انقلاب، فراهم شده است و جوانان می‌توانند در سطوح مختلف مدیریتی حضور داشته باشند.

راه اندازی کریدور شمال- جنوب از این دست ادقامات شرکت راه آهن است که تاثیرات بسیاری را در صنعت حمل و نقل دارد .

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *