شریل ساندبرگ در پست وبلاگی خود این چنین عنوان کرد که فیسبوک ۲۰۰ میلیون دلار را برای حمایت از کسب و کارهای سیاه پوستان و سازمانهای مرتبط با آنها در آمریکا هزینه خواهد کرد. این یکی از چندین ابتکارعمل فیسبوک است که امروز در حمایت از جوامع سیاه پوستان آمریکا اعلام شد.
به گفتهی ساندبرگ، این شرکت همچنین بخشی را به اپلیکیشن فیسبوک اضافه خواهد کرد که استوریهای افراد سیاه پوست را به اشتراک خواهد گذاشت، حمایتهای مالی برای مقابله با خشونت تبعیض نژادی و منابع آموزشی را نشان خواهد داد.
مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در تاریخ ۳۱ می گفته است که فیسبوک متعهد به پرداخت ۱۰ میلیون دلار به گروههایی است که در جهت عدالت نژادی کار میکنند، اگرچه عنوان کرد که شرکت مشغول همکاری با مشاوران و کارمندان به منظور یافتن بهترین گزینهها برای بکارگیری این پول است.
این پلتفورم تحت بررسی دقیق در زمینههای تبعیض در گذشته است. به عنوان مثال، یک بررسی ProPublica در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه رسید که تبلیغکنندگان فیسبوک میتوانند افرادی از یک نژاد مشخص را از دیدن تبلیغات منع کنند. این ابزار اگر با تبلیغات مسکن مورد استفاده قرار گیرد، میتواند قانون مسکن منصفانه را نقض کند و دپارتمان مسکن و توسعه شهری در تاریخ مارچ سال ۲۰۱۹، فیسبوک را برای این نقض قانون متهم کرد. برترپنداری سفید پوستان نیز در این پلتفورم بیشتر شده است، علیرغم این که فیسبوک آنها را سرزنش کرده است.

حمایت فیسبوک از کسب و کارهای سیاه پوستان
۲۰۰ میلیون دلار اختصاص داده شده به کسب و کارهای سیاه پوستان به دو قسمت تقسیمبندی خواهد شد. طبق گفتهی ساندربرگ در پست وبلاگ خود، نیمی از آن برای کسب و کارهای سیاه پوستان، سازندگان سیاه پوست و کار غیرانتفاعی با جوامع سیاه پوستان هزینه خواهد شد. از آن ۱۰۰ میلیون دلار، ۲۵ میلیون دلار به تولیدکنندگان محتوای سیاه پوست اختصاص داده خواهد شد در حالی که ۷ میلیون دلار هزینهی کمکهای مالی و اعتبار تبلیغاتی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و غیرانتفاعی میشود.
طبق گفتهی ساندربرگ، ۱۰۰ میلیون باقیمانده به عرضهکنندگان سیاه پوست، از تسهیلات گرفته تا ایجاد آژانسهای بازاریابی و غیره اختصاص داده خواهد شد. این شرکت همچنین متعهد شده است تا ۱۰۰ میلیون دلار را به صورت سالانه برای عرضهکنندگان سیاه پوست هزینه کند. علاوه بر این، به گفتهی ساندربرگ، هدف شرکت این است که از سال آینده حداقل ۱ میلیارد دلار را برای «عرضهکنندگان متنوع» هزینه کند.
به احترام Juneteenth، تعطیل رسمی که روز لغو بردهداری در ایالت تگزاس در سال ۱۸۶۵ را جشن میگیرد، فیسبوک ۵ میلیون دلار را برای بیش از ۲۵۰۰۰۰ حامی مالی بر پلتفورم فیسبوک که از ابتکارعمل عدالت برابر حمایت میکنند، یعنی Thurgood Marshall College Fund و Innocence Project هزینه خواهد کرد.
به گفتهی ساندربرگ، بخش جدید اضافه شده به اپلیکیشن فیسبوک تحت عنوان «صدای سیاه پوستان»، استوریهای کاربران سیاه پوست را هایلایت خواهد کرد، منابع آموزشی را به اشتراک خواهد گذاشت و کاربران را ترغیب خواهد کرد تا به واسطهی حمایت مالی در جهت مبارزه با تبعیض نژادی قدم بردارند. این شرکت همچنین برنامههایی برای تبلیغ حسابهای کاربری در جستجوی اینستاگرام برای کمک به اقدام برای برابری نژادی دارد، اگرچه پست ساندربرگ به طور واضح این برنامه را توضیح نداد.
علاوه بر این، طبق گفتهی ساندربرگ، فیسبوک برنامههایی در جهت افزایش تنوع نژادی در موقعیتهای شغلی در درجات رهبری شرکت طی پنج سال آینده دارد و قرار است ۳۰ درصد از افراد رنگینپوست در شرکت استخدام کند که این طرح شامل استخدام ۳۰ درصد بیشتر از سیاه پوستان است. این شرکت همچنین متعهد شده است تا تعداد کارمندان سیاه پوست و لاتینتبار خود را تا پایان سال ۲۰۲۳، دو برابر کند. پیش از این نیز فیسبوک اعلام کرده بود که تا آن تاریخ مشخص، ۵۰ درصد از نیروی کار خود را از جوامع با نمایندگان کمتر گزینش خواهد کرد.
غولهای دیگر در زمینهی تکنولوژی نیز تعهدات مالی ۹ رقمی را در جهت تلاش برای برابری نژادی اعلام کردهاند. به عنوان مثال، گوگل متعهد شده است تا ۱۷۵ میلیون دلار را برای حمایت از کسب و کارهای سیاه پوستان، کارآفرینان سیاه پوست و کمپین Last Week هزینه کند. و اپل نیز ۱۰۰ میلیون دلار را برای کمپین برابری و عدالت نژادی Last Week هزینه کرده است که شامل بهرهمندی بیشتر از شرکای زنجیره تامین به مالکیت سیاه پوستان است.