دیجی کالا در راستای توسعه اشتغالزایی و محرومیت زدایی، امکان آنلاین شدن کسب و کارهای بومی و محلی را در پلتفرم مارکت place خود فراهم کرد .

به گزارش برات نیوز، دیجی‌کالا در اقدامی جدید و تاثیر گذار،بستری برای فعالیت کسب و کارهای بومی در نواحی روستایی به صورت آنلاین فراهم کرده است .

این سایت پرفروش اینترنتی با هدف شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت‌محور روستاها، حمایت از کسب‌وکارهای بومی و محلی را با مشارکت نهادهای عمومی و ارگان‌های کشوری در دستور کار خود قرار داده است.

تلاش برای محرومیت‌زدایی، تسهیل و توسعه اشتغال‌زایی و ایجاد جریان درآمدی پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی از طریق گسترش تجارت الکترونیک از جمله اهداف اصلی دیجی کالا دراجرای این طرح بوده است.

تمرکز مسوولان بر توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی

توسعه کسب و کارهای بومی و محلی در روستاها چندی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و مسوولان را بر استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها متمرکز کرده است .

به طوری که آئین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به نوان یکی از طرح‌های دولت در ابتدای سال ۹۶ به اجرا درآمده و روند رو به رشدی را حاصل کرده است .

پیوستن 200 کسب و کار بومی به دیجی کالا در فاز اول

به‌ این ترتیب بالغ بر 200 کسب‌وکار بومی از دورترین روستاها در بیش از 20 استان کشور، با پیوستن به جمع فروشندگان مارکت‌پِلِیس دیجی‌کالا در فاز نخست این پروژه، می‌توانند بیش از 1000 نوع محصول بومی و محلی خود را در بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه به‌طور مستقیم عرضه کنند که این عدد با اضافه شدن فروشندگان بومی جدید، افزایش پیدا می‌کند.

دیجی‌کالا امکان عرضه محصولات بومی روستاییان را در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود در حالی فراهم کرده که بحران ناشی از بیماری کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را با مشکل مواجه کرده است.

در این میان، فروش کالاهای بومی و محلی در مارکت‌پِلِیس دیجی‌کالا با بیش از 100 هزار فروشنده، علاوه بر اشتغال پایدار و توانمندسازی روستاییان، باعث تمرکززدایی و تسهیل دسترسی فروشندگان بالقوه در خارج از تهران و مراکز استان‌ها خواهد شد.

معافیت از مالیات کسب و کارهای بومی در سه ماه نخست اجرای طرح

شایان ذکر است در راستای حمایت از کسب‌وکارهای بومی و محلی، فروش کالاهای این دسته از فروشندگان در مارکت‌پِلِیس دیجی‌کالا در 3 ماه نخست اجرای طرح، معاف از کمیسیون خواهد بود.

بر اساس این گزارش،پروژه کارآفرینی بومی دیجی‌کالا، با مشارکت سازمان بسیج سازندگی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده و در آینده با پیوستن معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و صندوق کارآفرینی امید، فعالیت‌های آن گسترش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *