از 19 شرکت عرضه کننده خودروی سواری و سنگین، 10 شرکت از نظر کنترل کیفیت خودرو نمره قبولی نیاوردند. این موضوع بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط شرکت‌ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، اعلام شده است.

به گزارش برات نیوز ؛ بر اساس ارزیابی‌های سومین دوره سنجش الزامات حوزه خدمات فروش و کنترل کیفیت خودرو که طبق دستورالعمل خدمات فروش صنعت خودرو صورت می‌گیرد، در شرایطی که همچنان ورود خودروهای خارجی به کشور محدود است، صرفا شرکت‌های تولیدکننده داخلی خودرو مورد سنجش قرار گرفته‌اند. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از خدمات فروش خودروسازان در سال ۱۳۹۸، ۱۹ شرکت عرضه‌کننده خودروی سواری و سنگین مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

شاخص‌های اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو، شامل ارزیابی شبکه نمایندگی‌های مجاز، ارزیابی نظام مدیریتی خدمات فروش و سنجش رضایت مشتریان است که کلیه شرکت‌های عرضه کننده خودرو را در سه حوزه وضعیت الزامات ستادی خدمات فروش، وضعیت شبکه نمایندگی‌ها و نیز رضایتمندی مشتریان مورد سنجش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: خودروهای ناقص نتیجه عدم تخصیص ارز


طبق گزارش ارائه شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در میان خودروهای سواری به ترتیب شرکت‌های بهمن موتور، مدیران خودرو، سرمایه‌گذاری بین‌الملل بایک، سازه‌های خودرو دیار، کرمان موتور، کارمانیا، سایپا، ایران‌خودرو و پرستوی آبی ارگ در رده‌های اول تا نهم خدمات فروش قرار گرفتند.

همچنین در میان خودروهای سنگین، شرکت‌های بهمن دیزل، سیبا موتور، ماموت دیزل، سایپا دیزل، ایران‌خودرو دیزل، مایان فولاد، کاریزان خودرو، سروش دیزل مبنا، ارس خودرو دیزل و عقاب افشان رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در این میان متوسط امتیاز رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش صنعت خودرو در سال گذشته، معادل ۵۷.۹ درصد بوده است که نسبت به سال پیش از آن(۱۳۹۷)، ۱۳ درصد افت داشته است.

طبق این گزارش، عمده دلایل نارضایتی مشتریان که بر اساس مصاحبه با ۲۴۲ هزار مراجعه‌کننده به شبکه خدمات فروش به دست آمده، «تاخیر در تحویل خودرو»، «عدم پرداخت خسارت دیر کرد» و «عدم پایبندی به تعهدات» بوده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *