در شرایطی که قیمت خودرو سیر صعودی خود را طی می‌کند، کمبود و گرانی روغن موتور نیز به معضلی جدید برای بازار خودروها تبدیل شده است.

به گزارش برات‌نیوز، داوود سعادتی‌نژاد، رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک‌، روغن و فیلتر تهران از کبود و گرانی روغن موتور می‌گوید.

به گفته او، سازمان حمایت با افزایش ۴۱درصدی قیمت روغن ماشین موافقت کرده است.

وی همچنین در رابطه با تغییرات قیمتی انواع روغن موتور اظهار کرد:

این تصمیم براساس درخواست تولیدکنندگان اتخاذ شده است.

البته با توجه به افزایش هزینه‌های تولید درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت حدود 72 تا 82 درصد بود.

به همین علت افزایش قیمت 15درصدی را که پیش از این اعلام شد نپذیرفتند.

وی در ادامه افزود:

با این تغییرات قیمتی تولید افزایش پیدا می‌کند و با افزایش سطح عرضه احتمالاً مشکل کمبود روغن خودرو در بازار حل می‌شود.

روغن موتور با قیمت جدید بعد از تعطیلات

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک‌، روغن و فیلتر تهران خاطر نشان کرد:

بعد از پایان تعطیلات ناشی از کرونا در تهران، روغن موتور با قیمت‌های جدید فاکتور خواهد شد.

او ادامه داد:

تولید باید برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی داشته باشد.

به همین علت کارخانجات سطح تولید خود را با قیمت‌های قبلی کاهش داده‌اند.

در نهایت مجوز افزایش قیمت‌ها برای آن‌ها صادر شد.

تأمین روغن موتور وظیفه وزارت صمت است

در ادامه بحث کمبود و گرانی روغن موتور، مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله، معتقد است وظیفه تأمین روغن برعهده وزارت صمت است.

وی در این زمینه گفت:

تأمین روغن موتور در زمان کمبود و گرانی روغن موتور، از وظایف ذاتی وزارت صمت است.

سازمان حمایت باید بازار را کنترل و رصد کند.

اما با این حال سازمان راهداری تخصیص روغن موتور به کامیون‌های فعال پای بندر امام را برعهده گرفته است.

به تازگی اخباری مبنی‌بر معطلی کامیون‌ها در بنادر و گمرکات برای انجام عملیات بارگیری و تخلیه منتشر شده است.

دغاغله این موضوع را به عوامل مختلف وابسته می‌داند.

به گفته او، دلایل معطلی رانندگان در بنادر و گمرکات برای بارگیری متفاوت است و به شرایط بستگی دارد.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ایدر این رابطه گفت:

اما یکسری از عواملی که باعث ایجاد تأخیر و معطلی در تخلیه و بارگیری کامیون‌ها می‌شود، خارج از اراده دستگاه‌ها است.

برای مثال پیش آمده که سامانه گمرک چند بار در روز قطع شود.

اما باز هم نمی‌توان انگشت اتهام را به فقط سمت یک دستگاه برد.

چراکه گاهاً برق در این مناطق قطع می‌شود و سامانه‌ها دچار مشکل می‌شوند.

تمام این‌ها باعث معطلی رانندگان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اعتراضات کامیونداران هم سکوت مسوولان را نشکست!

رانندگان این شرایط را پذیرفته‌اند

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پذیرش این شرایط توسط رانندگان خبر داد و گفت:

رانندگان و کامیون داران تمام این شرایط را پذیرفته‌اند.

آن‌ها در این مسیر در حال تردد و جابه جایی بار هستند.

این مسائل با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف قابل رفع است.

اما در زنجیره تأمین که دستگاه‌های متعددی در آن حضور دارند، نمی‌توان گفت بخش حمل و نقل باید همواره در شرلیط فوق‌العاده باشد.

وی ادامه داد:

متاسفانه شاهد آن هستیم که در یک تغییر شیفت کارکنان و تغییر شیفت، دو تا سه ساعت ارایه خدمات متوقف می‌شود.

در حالی که باید نیروی جایگزین وجود داشته باشد.

تا رانندگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند نسبت به تخلیه و بارگیری اقدام کنند.

وی در ادامه سخنانش از کمبود و گرانی روغن موتور نیز گلایه کرد.

دغاغله در این رابطه گفت:

تأمین روغن موتور از وظایف ذاتی وزارت صمت است.

سازمان حمایت باید بازار را کنترل و رصد کند.

اما با این حال سازمان راهداری تخصیص روغن موتور به کامیون‌های فعال پای بندر امام را برعهده گرفته است.

این اقدام به قبل از حمل کالاهای اساسی مربوط می‌شود.

به گفته او، در حال حاضر روغن موتور در بنادر بین رانندگان توزیع می‌شود.

دغاغله در پایان گفت:

از وزارت صمت تقاضا داریم که به رفع مشکل کمبود و گرانی روغن موتور در بازار ورود کند.

تا هر چه سریع‌تر این مشکل جدی برطرف شود.

رانندگان برای تأمین روغن موتور دغدغه‌ای نداشته باشند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *