تاریخ انتشار بازی گوست اف سوشیما برای کنسول پلی استیشن 4 هفدهم جولای است و حالا سونی قبل از انتشار بازی به ما این فرصت را داده تا به این ادونچر جهانباز استودیوی Sucker Punch نگاهی نزدیکتر بیندازیم. اگر درمورد نمایش قبلی شک و تردیدی هم باقی مانده بود، نمایش جدید نفسگیر است. با برات نیوز همراه باشید.
گوست اف سوشیما خودش را یک ادونچر کلاسیک جهانباز نشان میدهد که شما میتوانید در جزیره اشرافی گشت بزنید و در راه با دشمنهای زیادی بجنگید. در این بازی شما میتوانید به دو روش بازی کنید، یکی روش سامورایی، که مستقیما به دل دشمن میزنید و درگیر میشوید. دیگری روش روح است، که مخفیانه ماموریتها را به سرانجام میرسانید.
بازی چندین حالت جنگیدن در اختیار کاربر قرار میدهد و با وجود این حالتهای متفاوت میتوان در مقابل دشمنهای متفاوت استراتژی متفاوتی انتخاب کرد. شمشیرزنی بازی نیز طوری طراحی شده است که بهجای شکستن دفاع حریف، میتوانید در آخرین لحظهی ممکن از ضربه حریف جاخالی دهید و حملهاش را دفع کنید. در روش مخفیانه، همان المانهای معمول این سبک را شاهد هستیم و کاربر میتواند آتش پرتاب کند، زنگها را به صدا دربیاورد، یا بمب دودزا پرتاب کند و حریف را گیج کرده و اگر لازم باشد از طناب نیز برای نقاط مرتفع میتواند استفاده کند.
هیچکدام از المانهای بازی چیز خاص و منحصربهفردی نیستند که در بازیهای دیگر این سبک و سیاق پیدا نشود، اما این بازی به اندازه کافی راضیکننده هست؛ پس این موضوع اصلاً شکایتی به حساب نمیآید. و در ثانی، شرط میبندم طرفداران این بازی تنها بهخاطر زد و خورد بازی جذبش نمیشوند و این دنیای زیبا و خارقالعاده بازی خواهد بود که آنها را متحیر میکند.
گوست اف سوشیما آخرین شاهکار سونی برای پلی استیشن ۴ خواهد بود
الحق که Ghost Of Tsushima یک بازی شگفتانگیز است، با منظرههایی که همواره در حال رقصیدن با باد هستند و به این سو آن سو میجهند –گیاهان لرزان، برگهای چرخان در هوا، مه شناور و شاخههای منعطف؛ اغلب دشتهای این دنیا مملو از گلهای رنگارنگ است، معبدهای روی قله پر از غنچههای زرد رنگ است، دریاچهها را مه گرفته است، نور ماه روی خانهها افتاده است و چیزهایی حتی حیرتانگیزتر.
همچنین این بازی برای آنها که از گشت و گذار در مسیرهای بکر لذت میبرند، نشانههای بصری زیرکانه قرار داده است –مثل دودی که از خرمنها بلند میشود، درختهایی با شمایل غیرمعمول، یا حیوانهای وحشی- که کاربر را به هدفهای جذابی راهنمایی میکنند. به عنوان مثال، روباهها، که کاربر را به معبدهایی رهسپار میکنند که پر از گنجهای کوچک است. تجربهی اسبسواری این بازی چیزی شبیه The Witcher 3 است، اما این به این معنی نیست که نتوانید گشت و گذاری خاص و منحصربهفرد داشته باشید.
ساکر پانچ همچنین نگاه مختصری به گنجها نیز داشته است که میتوانید تواناییهایتان را با استفاده از آنها افزایش دهید، مثلا با استفاده از گلهای رنگی میتوانید زره خود را به طریق متفاوتی بهبود دهید. همچنین این بازی حالت عکاسی نیز دارد –که همان ویژگیهای معمول از قبیل تنظیم رنگ و عمق تصویر را میتوانید در آن بیابید و حتی چیزهای بیشتری مثل تنظیم جهت باد و افکتهای خاص نیز دارد و میتوانید حتی پرنده و برگهای لرزان در باد را نیز به تصویر اضافه کنید.
ساکر پانچ این را نیز تایید کرده است که بازی یک دوبله ژاپنی هم خواهد داشت و آنهایی که به دنبال حس و حال فیلمهای سامورایی هستند، میتوانند از حالت سینمای سامورایی لذت ببرند. در این حالت بادها بیشتر میوزند، فیلتر سیاه و سفید به بازی اضافه و دانهبندی فیلم بیشتر میشود.
استودیوی سازنده بازی این را اضافه کرده است که تا انتشار بازی جزئیات بیشتری از آن را در اختیار مخاطبان قرار میدهد.