رسانه بلومبرگ اعلام کرد یوتیوب در صدد این است که فروشگاهی راه‌اندازی کند تا اقلام دیده شده در ویدیوهای منتشره از این رسانه برای کاربران قابل خرید باشند.

به گزارش برات‌نیوز، یوتیوب به‌تازگی از سازندگان ویدیو درخواست کرد از نرم‌افزار یوتیوب برای برچسب‌گذاری و ردگیری محصولاتی که در کلیپ‌هایشان دیده می‌شوند، استفاده کنند. این داده‌ها به ابزارهای آنالیتیک و خرید گوگل ارتباط دارند.

بلومبرگ در گزارش خود می‌گوید: گوگل قصد دارد تا مجموعه وسیع ویدیوهای یوتیوب را به یک کاتالوگ بزرگ از کالاها تبدیل کند که بینندگان بتوانند با یک کلیک، آن‌ها را مستقیما از این رسانه خریداری کنند. این شرکت برای فروش کالاها از طریق یوتیوب در حال تست یکپارچگی با شاپی فای است.

بیشتر بخوانید: هدفمندسازی تبلیغات یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا ضرر می‌زند

فرصت عالی سرمایه گذاری گوگل در یوتیوب 

سخنگوی یوتیوب در همین رابطه اعلام کرده است که این شرکت در حال آزمایش این قابلیت‌ها با شمار محدودی از کانال‌های ویدیویی است و خالقان ویدیو روی محصولاتی که نمایش داده می‌شوند، کنترل خواهند داشت.

به عقیده کارشناسان چنین اقدامی یوتیوب را به رقیب جدیدی برای شرکت‌هایی چون آمازون و علی‌بابا تبدیل خواهد کرد.

اندی ال وود، رییس استارتاپ تجارت الکترونیکی بسکت در رابطه با این خبر اظهارنظر کرد و گفت: یوتیوب یکی از دارایی‌هایی‌ست که از آن استفاده کمی شده است و اگر گوگل تصمیم بگیرد که در آن سرمایه‌گذاری کند، فرصت بسیار عالی در اختیار خواهد داشت.

هنوز نحوه کسب درآمد یوتیوب از محل فروش این کانالها مشخص نیست اما این سرویس پیشنهاد اشتراک به سازندگان ویدیو را آغاز کرده و به‌نظر می‌رسد یک سهم ۳۰ درصدی از فروش برای خود برمی‌دارد.

گوگل بارها و بارها تجارت آنلاین را امتحان کرده اما موفقیت محدودی در این زمینه نصیبش شده بود.

نخستین کاهش درآمد گوگل

گفتنی است گوگل بیشتر برروی فروش تبلیغاتی تمرکز دارد که کاربران را به سایر فروشگاه‌های آنلاین هدایت می‌کنند.

با این وجود شیوع بیماری کرونا، بودجه تبلیغات در بخش‌های سفر و خرده‌فروشی سنتی که مشتریان بزرگ گوگل در بخش تبلیغات هستند را کاهش داده است.

در عین حال تجارت الکترونیکی با ماندن مردم در خانه و سفارش آنلاین کالاهای مورد نیازشان از جمله فعالیت‌های پررونق این روزهاست.

این امر گوگل را به حاشیه کشانده، درحالی‌که فیس‌بوک در حال تبدیل اینستاگرام به یک فروشگاه آنلاین است.

فروش آمازون نیز درحالی افزایش یافته است که گوگل در سه ماهه دوم امسال با نخستین کاهش درآمد مواجه شد.

مدیران گوگل در ماه‌های اخیر بارها تاکید کردند که یوتیوب برای استراتژی تجارت الکترونیکی آن‌ها محوری است و به‌تازگی نیز سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل گفته بود که ویدیوهای یوتیوب می‌توانند یک فرصت خرید خوب باشند.

طبق گزارش بلومبرگ، گوگل واحدهای پرداخت و تجارت الکترونیکی خود را نیز بهبود بخشیده و در ماه ژوییه اعلام کرد تصمیم دارد بازرگانان را به سایت گوگل شاپینگ جذب کند که شامل ادغام با شاپی فای است.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *