طرح کالابرگ الکترونیکی بعد از اجرای آزمایشی آن در 4 استان، به صورت ملی و در سراسر کشور آغاز شد.
به گزارش برات نیوز، با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اجرای موفقیتآمیز طرح کالابرگ الکترونیک به صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هماکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.
در این طرح اعتبار تمامی خانوارهای یارانهبگیر شارژ شده و آنان میتوانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.
در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، بهمیزان اعتبار استفادهشده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی بهصورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.
نحوه مشاهده میزان اعتبار خانوادهها
خانوارهایی که یارانه دریافت میکنند جهت مشاهده میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاههای مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شمارهگیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.
گفتنی است در حال حاضر فروشگاههای زنجیرهای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاههای خُرد که مجهز به بارکدخوان شدهاند، به این سامانه متصل و پذیرای هموطنان در سراسر کشور هستند.
سایر فروشگاههای زنجیرهای نیز بنا بهدرخواست خود میتوانند به این سامانه متصل شوند؛ همچنین فروشگاههای خُرد جهت اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک میتوانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.
گفتنی است این طرح که از 20 دیماه سال جاری در استان هرمزگان به شکل آزمایشی آغاز شد سپس در سه استان دیگر شامل قزوین، مرکزی و گیلان نیز از 20 بهمن آغاز شد و در واقع در چهار استان به صورت آزمایشی و به روش اختیاری اجرا شد.