برگزاری نمایشگاه الکامپ 1400 با حواشی بسیار زیاد بعد از مدتها بلاتکلیفی سرانجام به طور کامل لغو شد.

به گزارش برات نیوز، پس از یک سال وقفه در برگزاری پر اهمیت‌ترین نمایشگاه حوزه فناوری کشور، سرانجام هفته گذشته سازمان نظام صنفی رایانه ای از برگزار نشدن نمایشگاه الکامپ 1400 خبر داد.

دلیل اصلی لغو نمایشگاه الکامپ 1400 از سوی نظام صنفی رایانه ای شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام شد.

این در حالی است که اوایل تیرماه جاری، درخواست به تعویق انداختن نمایشگاه از سوی رییس سازمان نصر کشور با واکنش مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی روبه رو شد.

خارج از دلایل به تعویق افتادن نمایشگاه و حالا هم لغو کامل آن، بسیاری از کسب و کارهای شرکت کننده در این رویداد از وضعیت بی سامان و بلاتکلیف خود ناراضی و معترضند.

با توجه به وضعیت کرونا، لزوم برگزاری نمایشگاه چه بود؟!

مدیر فروش هلدینگ نیک اندیش از افرادی است که گلایه بسیار از شرایط نمایشگاه الکامپ 1400 دارد.

حسین منتظر در خصوص نمایشگاه الکامپ 1400 می گوید:

الکامپ 1400 بزرگترین سوءمدیریتی بود که در زمینه برگزاری یک رویداد نمایشگاهی می توانستیم شاهد باشیم.

با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور، ابتدا دستور برگزاری الکامپ داده شد.

اما بعد از مشخص شدن تاریخ آن و همزمانی فاز جدید شیوع کرونا، دستور تعویق برگزاری نمایشگاه را اعلام کردند.

اما همان موقع و زودتر از زمانی که اعلام شد می توانستند همین کار را انجام دهند.

دیگر نیازی به عقد قرارداد غرفه سازی برای بسیاری از شرکتها نبود.

اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه اطلاعیه ها به روزهای آخر موکول شد.

ما در مجموعه هلدینگ نیک اندیش بعد از اخذ قرارداد با غرفه ساز، حدود 180 میلیون هزینه پرداخت کردیم.

اول هزینه ها را گرفتند و بعد از آن دستور لغو نمایشکاه را دادند

وی در ادامه به نکاتی پرابهام و سوال برانگیز اشاره کرد.

در اینجا چند نکته مطرح است:

1-اینکه دلیل دیر اعلام شدن لغو نمایشگاه چه بود؟ (با توجه به فضای کشور طبیعتا نمایشگاه به تعویق می افتاد.)

2-اینکه چرا در خصوص پرداخت هزینه ها هیچ مدیریت مناسبی اتفاق نیفتاد.

به عنوان مثال می توانستند مانند هزینه هایی که بابت محوطه نمایشگاه گرفتند، بیعانه ای را اخذ کرده و بعد از اینکه تاریخ نمایشگاه قطعی می شد اعلام میکردند که شرکتها تا چه روزی فرصت تسویه و گرفتن مکانشان را دارند.

این از ابتدایی ترین برنامه های مدیریتی یک نمایشگاه است!

منتظر تاکید کرد:

جالب اینکه اول هزینه ها را گرفتند و بعد از آن دستور لغو نمایشکاه را دادند.

3-هیچ مدیریتی برروی عقد قراردادهای شرکتها با پیمانکاران غرفه ساز انجام نمی شد.

مثلا اینکه به ما بگویند با توجه به شرایط کشور که ممکن است نمایشگاه به تعویق بیفتد با شرکتهای غرفه ساز قراردادهایتان را به صورت مشروط ببندید که اگر این اتفاق افتاد بتوانید پولتان را پس بگیرید.

یا مبلغی را به عنوان ضرر و زیان هر دو طرف متقبل شوند.

بیشتر بخوانید: الکامپ 1400 شهریور ماه برگزار نمی‌شود

وی با گلایه شدید از این وضعیت ادامه می دهد:

ما در حال حاضر هزینه بسیار بالایی ابتدا برای نمایشگاه پرداخت کردیم که کاملا بلاتکلیف است.

هیچ اطلاعیه ای از سمت ستاد برگزاری نمایشگاه الکامپ نیامده است.

دوم اینکه هزینه بسیار زیادی را بابت غرفه سازی پرداخت کرده ایم.

چه کسی پاسخگوی زیان غرفه داران است؟

وی در ادامه می گوید:

حال نمیدانیم آیا حق با ماست و باید پول را از غرفه ساز دریافت کنیم یا خیر؟

اگر غرفه ساز بگوید من مصالح تهیه کرده و پول جنس داده ام، طبیعتا ضرر را قبول نمی کنند.

اصلا مشخص نشده است که برای ضرر و زیان، چه کسی پاسخگوست؟!

باید به برگزار کنندگان نمایشگاه خرده گرفت.

وی در پایان با ابراز امیدواری از تعیین تکلیف غرفه داران و پیمانکاران نمایشگاه می گوید:

امیدواریم هر چه زودتر بابت تمامی این معضلات اطلاعیه رسمی داده شود.

تعیین تکلیف کنند تا هم ما غرفه داران و هم پیمانکاران غرفه ساز، تکلیفمان مشخص شود.

همچنین تکلیف هزینه اولیه ای را که برای نمایشگاه پرداخت کرده ایم مشخص کنند که چگونه میخواهند عودت دهند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *