طبق آخرین آمار از عملکرد شبکه‌های اجتماعی، شاهد افزایش چشمگیر استفاده از اینستاگرام در دوران ویروس کرونا هستیم.

گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به‌طور کلی استفاده از اینترنت، با وجود خانه‌نشین‌شدن مردم، امری غیرعادی نیست. در این دوران، مردم به‌سمت محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی خود می‌روند. فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، اسنپ‌چت و بسیاری دیگر، همگی از این شرایط قرنطینه کرونا بهره برده‌اند.

اما طبق آخرین آماری که از سوی شرکت eMarketer منتشر شد، استفاده از اینستاگرام در دوران ویروس کرونا از تمام شبکه‌های اجتماعی بیشتر بوده است. به‌علاوه، به‌نظر می‌رسد که این آمار برای چند سال آینده، ثابت باقی بماند. با استارتاپت همراه باشید.

افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در دوران ویروس کرونا

مردم زمان بیشتری را صرف محتوای موجود در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند، مخصوصا محتوای ویدیویی. طبق آمار به‌دست‌آمده، امسال مردم به‌طور میانگین، یک ساعت و ۲۰ دقیقه از روز خود را در شبکه‌های اجتماعی گذرانده‌اند. این آمار، افزایش ۶ دقیقه‌ای استفاده از شبکه‌های اجتماعی نسبت به آمار قبلی eMarketer و همچنین افزایش ۷ دقیقه‌ای نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است:

افزایش درگیری کاربران در بخش‌های IG Live، Facebook Live، ویدیوها و محتواهای کوتاه بیشتر به چشم می‌خورد.

به‌طور کلی نسبت به آمار قبلی، شاهد افزایش ۶ دقیقه‌ای استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی هستیم. همچنین با افزایش ۷ دقیقه‌ای نسبت به سال قبل، میانگین کلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی به بیش از یک ساعت و ۲۰ دقیقه در روز رسیده که مقدار زمان بسیار زیادی است.

بله، تاثر ویروس کرونا در روند درگیری شبکه‌های اجتماعی، مثبت بوده است.

بازگشت فیسبوک از آمارهای منفی

با توجه به برآوردهای انجام‌شده، به‌نظر می‌رسد که فیسبوک شاهد افزایش مثبت آمار استفاده از پلتفرم خود بوده است. این مسئله، نشان از بهبود روند نزولی این پلتفرم در سال قبل دارد.

فیسبوک شاهد بازگشت روند مثبت رشد خود است. در حالی‌که آمارهای گذشته، سیر نزولی عملکرد این شبکه اجتماعی را نشان می‌دادند؛ اما شرایط برای این پلتفرم برعکس شده است.

بنابراین حالا به لطف تاثیرات ویروس کرونا، فیسبوک به رشد مثبت ۴/۳ درصدی رسیده است. از آن‌جایی‌که مدت‌ها بود این شبکه اجتماعی روند کاهشی را طی می‌کرد، این روند نسبت به سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپ‌چت، رشد کوچکی محسوب می‌شود؛ اما به هر حال فیسبوک به روند مثبت بازگشته است.

طبق تخمین‌های انجام‌شده، میانگین استفاده کاربران از فیسبوک، به ۳۴ دقیقه در روز رسیده است اما انتظار می‌رود این روند مثبت برای سال آینده هم حفظ شود.

فیسبوک علی‌رغم اینکه با روند کاهشی روبه‌رو بود اما همچنان درگیر‌ترین پلتفرم شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. بیشترین کاربران، متعلق به این شبکه اجتماعی هستند اما با این وجود، میزان استفاده از این پلتفرم ۳۴ دقیقه در روز بوده است.

رشد قابل‌توجه استفاده از اینستاگرام در دوران ویروس کرونا

به‌طور نسبی، میزان استفاده از اینستاگرام، روندی خنثی را طی می‌کرد و پیش‌بینی می‌شد که این شبکه اجتماعی، فقط رشدی ۱/۵ درصدی را در سال ۲۰۲۰ تجربه کند.

اما حالا، استفاده از اینستاگرام در دوران ویروس کرونا باعث شده تا این پلتفرم اجتماعی، شاهد قوی‌ترین رشد در میان تمامی شبکه‌های اجتماعی باشد. حالا زمان صرف‌شده در این پلتفرم با رشد ۱۴ درصدی در سال ۲۰۲۰ همراه بوده است.

اینستاگرام روند رشد کاملا تخت و آرامی داشت و انتظار می‌رفت که در سال ۲۰۲۰ رشد ۱/۵ درصدی را تجربه کند، اما با وجود ویروس کرونا، حالا اینستاگرام بزرگ‌ترین و قوی‌ترین افزایش آمار را در میان تمام شبکه‌های اجتماعی داشته است. نزدیک به ۱۴ درصد رشد، به معنای سه دقیقه استفاده بیشتر از اینستاگرام است که رقم بزرگی محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که این آمار برای سال ۲۰۲۰، روند کاهشی کوچکی را تجربه کند اما بخش بزرگی از این رشد، ثابت خواهد ماند و این رشدی پایدار برای اینستاگرام است.

رشد قابل‌توجه اسنپ چت

از نظر آمار رشد، اسنپ چت در جایگاه دوم پس از اینستاگرام قرار می‌گیرد. میزان استفاده از اسنپ چت در سال ۲۰۲۰، رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است؛ معادل ۳۰ دقیقه استفاده در روز.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *