با توجه به شیوع ویروس کرونا، ترندهای جدیدی در تولید محتوا و جذب مخاطب به‌وجود آمده است.

طبق گزارشی که اخیرا سایت لینکدین (LinkedIn) منتشر کرده است، می‌توان اثر شیوع ویروس کرونا را در تغییر ترند تولید محتوای شرکت‌ها مشاهده کرد. این روزها اکثر شرکت‌ها بر تولید محتوایی تمرکز کرده‌اند که بیشترین جذب و درگیری کاربران (User Engagement) را به‌همراه دارد.

شرکت‌های حال حاضر دنیا، برنامه‌های محتوایی خود را با تغییرات غیرمنتظره‌ای، روی اولویت‌بندی‌های مخاطبان خود که حالا مجبور به خانه‌نشینی هستند؛ متمرکز کرده‌اند. بیشترین اولویت کاربران، بر دو ترند مهم حال حاضر دنیا استوار است: ویروس کرونا و دورکاری.

شاید جای تعجبی نداشته باشد که بدانید تعداد مطالب منتشرشده در لینکدین که به ویروس کرونا اشاره می‌کنند، افزایش قابل‌توجهی داشته‌اند. از هر چهار شرکت، یک شرکت حداقل در یکی از پست‌های خود، به این ویروس اشاره داشته‌ است.

این ترند از اوایل ماه مارس آغاز شد، اما اواسط ماه آپریل بود که آمار درگیری کاربران و شرکت‌ها با موضوع Covid-19، رشد قابل‌توجهی به خود دید.

علاوه‌بر ویروس کرونا یا کوید ۱۹، درصد پست‌هایی که به کار از منزل یا دورکاری اشاره داشتند هم بالا رفته است. مخصوصا در ایالات متحده آمریکا، درگیری کاربران با مبحث «کار از خانه»، رشد قابل توجهی داشت. البته جالب است بدانید که هر پستی که درمورد دورکاری منتشر شده، نتوانسته نظر کاربران را جلب کند.

طبق داده‌های سایت لینکدین، پست‌هایی که در زمینه‌های پشتیبانی، اجتماع و مراقبت در خصوص دورکاری یا کووید ۱۹ هستند؛ رشد بالاتری را نسبت به سایر زمینه‌ها تجربه کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که در کنار موضوع اصلی، لحن و هدف مطلب یکی از مهم‌ترین عوامل جذب کاربران است.

درگیری کاربران لینکدین با محتوای مرتبط با کووید ۱۹

لینکدین به‌طور واضح اعلام کرده است که پست‌های مرتبط با ویروس کرونا، بیشترین درگیری و بازدید را از سوی کاربران به همراه داشته‌اند. مخصوصا اگر این پست، روی چگونگی کمک شرکت‌ها به زندگی مردم در این شرایط تمرکز داشته باشد. در این گزارش آمده:

مردم بیشتر روی اینکه شرکت‌ها در خصوص ویروس کرونا چه می‌گویند و چه کار می‌کنند، تمرکز دارند.

در ماه ژانویه، وقتی که هنوز سر و صدای ویروس کرونا بلند نشده بود، محتوای تولیدشده در خصوص این ویروس، با کمترین درگیری کاربران همراه بود. اما همان پست‌ها، در ماه آپریل به رشد ۳۰ درصدی دست پیدا کردند.

پست‌هایی که شرکت‌های مختلف سعی کرده‌اند در خصوص ویروس کرونا برای مردم تسکین بخش باشند؛ بیشترین بازدید و درگیری را داشته‌اند. برای مثال، یک سری از شرکت‌ها توانایی و امکانات خود را روی تولید لوازم ضروری مانند ضدعفونی کننده گذاشتند که اینگونه مسائل، بیشترین جذب کاربر را تجربه کرده است. در این میان شرکت‌هایی سعی کردند تا مراکزی برای نگهداری از بیماران ویروس کرونا ایجاد کنند، همچنین برخی از کارمندان یا حتی افراد شناخته‌شده دنیای کسب و کار، در بیمارستان‌ها به‌صورت داوطلبانه کمک کنند.

اینگونه پست‌ها، دقیقا همان چیزی هستند که در حال حاضر مردم علاقه به مطالعه دارند.

درگیری کاربران لینکدین با محتوای مرتبط با دورکاری

همانطور که اشاره شد؛ پست‌های مرتبط به کار از منزل یا دورکاری، حتی بیشترین افزایش رشد درگیری کاربران را نسبت به موضوعات ویروس کرونا تجربه کرده‌اند.

این اتفاق، از ماه مارس با ۴۵ درصد رشد، آغاز شد و حالا، در ماه آپریل، درگیری کاربران با موضوع کار از منزل، حدود ۷۶ درصد در ایالات متحده آمریکا و ۱۶۵ درصد در مناطق آسیا و اقیانوسیه رشد داشته است.

آن دسته از پست‌هایی که نشان می‌دهند، چطور شرکت‌ها توانسته‌اند شرایط را برای دورکاری کارمندان خود فراهم کنند؛ موفق‌ترین‌ها در زمینه بازدید و درگیری کاربران بوده‌اند.

برخی دیگر از پست‌های موفق، درمورد این صحبت می‌کنند که چطور دورکاری توانسته روی کارمندان تاثیر بگذارد. اینکه کارمندان چطور خود را با شرایط وفق داده‌اند، چطور پیشرفت کرده‌اند یا چطور بهترین بهره‌وری را داشته‌اند.

مردم می‌خواهند بدانند که آن‌ها در زمینه دورکاری و کار از منزل، تنها نیستند و به‌دنبال این هستند که چطور در این شرایط، بر چالش‌ها غلبه کنند.

لحن، مهم‌ترین نکته در جذب کاربران

لحن بیان شرکت‌ها، زمانی که در خصوص چنین موضوعاتی می‌نویسند، بیشترین تفاوت‌ها را در جذب کاربران و درگیری آن‌ها با محتوا رقم می‌زند. در این گزارش لینکدین، آمده که همدلی کارفرمایان با مردم و کارمندان، بهترین نوع ایجاد ارتباط با مخاطبان بوده است.

همچنین، لینکدین در تحلیل خود، بیشترین و مهم‌ترین کلمات به‌کار رفته در این مطالب را فهرست کرده است. این کلمات، از جمله عناصر مهم درگیری کاربران با یک مطلب مرتبط با ویروس کرونا و کار از منزل بوده‌اند:

  • سلامتی
  • کمک
  • مردم
  • پشتیبانی
  • فاصله‌گذاری اجتماعی
  • مراکز سلامتی
  • سلامت عمومی
  • مراقبت
  • کارمندان خدمات درمانی و سلامتی

لینکدین در گزارش خود نوشته است:

به زبان کوتاه، مطالب و پیام‌هایی که مردم را در اولویت خود قرار داده‌اند، بهترین عملکرد را داشته‌‌اند. حال این مطلب چه در خصوص تشکر و قدردانی از پرستاران باشد، چه پشتیبانی از جوامعی که از کار بیکار شده‌اند یا پست‌هایی که درخصوص همدلی و همیاری نوشته شده‌اند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *