وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی ترانزیت ریلی ایران و فنلاند خبرداد.

به گزارش برات نیوز، این درحالی است که چندی پیش، نخستین محموله کانتینری از مبدا فنلاند با عبور از سه مرز ریلی امروز وارد مرز آستارای ایران شد.

براساس این گزارش، این محموله کانتینری به ایران وارد شده و با عبور از مسیر کریدور شمال- جنوب که بخش مهمی از آن در ایران است به هند برسد.

درهمین حال، مسیر ترانزیتی کریدور شمال – جنوب با محوریت ایران از جمله پروژه‌های منحصر به فردی است که بسیاری از کشورها از جمله هند و روسیه همواره فراتر از مسائل سیاسی، نگاه ویژه‌ای به آن داشته اند.

ضرورت توسعه کریدور ایران و فنلاند

براساس این گزارش، با توجه به انگیزه افزایش روابط تجاری و دستیابی به بازارهای جدید بر توسعه هر چه سریعتر این کریدور تأکید داشتند و این مسیر بازگشایی شد.

درهمین راستا، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:

قطار کانتینری حامل کالاهای فنلاند از مسیر ایران را عبور داده‌ایم.

رستم قاسمی در سیزدهمین همایش قیر و آسفالت بیان کرد:

 در ساخت‌وساز از روش‌های سنتی استفاده می‌کنیم که سبب شده عمر متوسط ساختمان‌ها به ۱۵ تا ۲۰ سال برسد.

وی درادامه گفت:

 در هیچ جای دنیا چنین روش‌هایی متداول نبوده و منطقی نیست که به این روش‌ها ادامه دهیم.

 بنابراین باید از روش‌های نوین ساخت‌وساز استفاده کنیم تا کیفیت ساختمان‌ها افزایش یابد.

سهم بالای میزان مصرف انرژی در کشور

قاسمی خاطر نشان کرد:

 مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست و در هیچ کجای دنیا این مقدار نیست.

علاوه بر این، سرعت تعمیرات مسکن به لحاظ بازسازی به قدری بالاست که در کمتر کشوری شاهد آن هستیم و نگرانی جدی در حوزه مسکن داریم.

به همه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی دستور داده‌اند که روش‌های نوین را جایگزین کنند.

اگر این توانمندی را در داخل نداشتیم، تا این حد اصرار نمی‌کردم که از فناوری‌های نوین ساخت‌وساز استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:

 در حوزه حمل‌ونقل موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی داریم که می‌تواند ثروت‌ساز شود.

و راه اندازی مسیر ترانزیت ریلی ایران و فنلاند راهی به سوی توسعه است .

زمان 21 روزه مسیر قطار کانتینری فنلاندی

قاسمی درادامه بیان کرد:

در نشستی که دو روز قبل با مقامات پاکستانی داشتیم، توافق کردیم که کامیون‌های ما از کشور پاکستان مستقیماً به چین بروند.

  کامیون‌های آنها از ایران به اروپا تردد کنند؛ این موضوع را تست کرده‌ایم و جواب داده است.

قاسمی درادامه گفت:

 قطار کانتینری حامل کالاهای فنلاند را از مسیر ایران عبور داده‌ایم که ۲۱ روز طول کشید.

اگر به طور عادی از دریا عبور می‌کرد، سه ماه زمان می‌برد.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *