دو باشگاه بزرگ فوتبال اروپا و جهان رئال مادرید و بارسلونا در کمین صنعت متاورس بوده و خیال دارند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.
به گزارش برات نیوز، مقامات دو باشگاه ثروتمند و بزرگ فوتبال دنیا یعنی رئال مادرید و بارسلونا در کمین متاورس هستند.
خیز باشگاههای رئال مادرید و بارسلونا برای حضور در متاورس غیر قابل انکار است.
با وجود فروکشکردن تب متاورس و NFT این دو باشگاه با همراهی یکدیگر اقدام به ثبت برند برای بازیهای واقعیت افزوده کردهاند.
این دو باشگاه بزرگ، لباسهای ورزشی در متاورس و حتی اپلیکیشن مخصوص تراکنش ارزهای دیجیتال خلق کردهاند.
تنها در دو ماه گذشته از طرف رئال مادرید دستکم 250 پیراهن رسمی رئال مادرید در فضای واقعیت افزوده به فروش رفته که ارزان ترین آنها 850 یورو بوده است.
این البته رقمی نیست که باشگاه ثروتمند رئال مادرید به دنبال آن باشد اما فروش 250 پیراهن در متاورس نشان از حضور جامعه هدف مناسب دارد.
باشگاه بارسلونا نیز چندی پیش تصویر گل معروف یوهان کرایوف را سه بار تا مرز 4800 یورو به فروش رساند.
این تصویر پس از آن برای کمک به بنیاد خیریه بارسلونا نیز 16 بار پیاپی و هر بار به مبلغ 800 یورو به فروش رفت.
این NFT در نهایت به قیمت 693 هزار دلار در خانه حراج ساتبی در نیویورک به فروش رسید.
ایجاد کیف پول مشترک رمزارز
باشگاههای بزرگ فوتبال در حال حاضر برای خلق منابع سود جدید فعالیت های خود را به سمت متاورس سوق می دهند.
ثبت علامت تجاری نشان می دهد که این دو باشگاه ممکن است علاقه مند به ارائه کیف پول های رمزارزی خود باشند.
البته محیط کریپتو و متاورس برای هیچ یک از این دو تیم رئال مادرید و بارسلونا تازگی ندارد.
پیش از این رئال مادرید با یک شرکت کلکسیونی NFT، همکاری کرده است.
در این همکاری مقرر شد تا کلکسیون بازیکنان رئال مادرید در بازار NFT Sorare در سال 2020 ارائه شود.
آن تجربه برای رئال مادرید خاطره خوبی داشته و اکنون قصد دارند چنین فرایندهایی را بارها تکرار کنند.
مادریدیها در سال 2021 بلیتهای هوشمند در قالب NFT را به هواداران خود عرضه کردند.
بارسلونا هم پیش از این در این فرایند حضور داشته و بسیار حرفهای نشان داده است.
باشگاه بارسلونا توکن هواداری خود را منتشر کرده است.
این کار از سوی بارسا به کاربران اجازه میدهد در تصمیمگیریهای خاص مشارکت داشته باشند.
اکنون نیز دو باشگاه افسانهای فوتبال رئال مادرید و بارسلونا درخواست خود را برای ثبت یک اپلیکیشن متاورس مشترک ثبت کردند.
یوفا و بالاتر از آن فدراسیون جهانی فوتبال فیفا نیز قصد دارند آرام آرام وارد دنیای متاورس شده و برای آشتی با ارزدجیتال تلاش کنند.