وزیر ارتباطات بر رشد کیفیت پیام رسان‌ های داخلی در چند سال اخیر تاکید کرد.

به گزارش برات نیوز، این در حالی است که کارشناسان و فعالان بازار براین باورند که هنوز پیام رسان های داخلی جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند و به رشد و توسعه نرسیده اند.

اما درهمین حال، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم از رشد کیفی این پیام رسان ها در سال های اخیر خبر داده است.

در همین حال این تناقض و ناهمخوانی اظهارات مسوولان و فعالان این حوزه را منجر می شود.

تناقض میان کارشناسان و مسوولان در خصوص پیام رسان‌های داخلی

البته که دراین میان نقش اعداد و ارقام موجود در آمارهای کاربران پیام رسان‌های داخلی نیز حاکی از عدم رشد و توسعه این پیام رسان‌ها در کشور است .

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین اظهار نظر خود گفته است که نخستین گام برای رسیدن به نقطه مطلوب در پیام‌رسان‌های داخلی مبارزه با ویروس «خود ناباوری» است.

 عیسی زارع‌پور در دیدار با مدیران پیام‌رسان‌های داخلی خاطر نشان کرد:

 پیام‌رسان‌ها با تمام فراز و نشیب‌های سال‌های گذشته خود را به نقطه مطلوبی رسانده‌ و توانایی‌های خود را باور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مسیر رشد پیام‌رسان‌ها چالش‌های جدی وجود داشته که یکی از مهم‌ترین آن چالش‌«خود ناباوری» است، گفت:

تا وقتی‌که ویروس «خود ناباوری» وجود داشته باشد در هیچ حوزه و زمینه‌ای امکان پیشرفت و موفقیت وجود ندارد.

ضرورت ارتقای کیفیت پیام رسان‌ های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درادامه افزود:

برای رسیدن به نقطه مطلوب در پیام‌رسان‌های داخلی نخست باید کیفیت پیام رسان‌ های داخلی ارتقا یابد و قابلیت رقابت با پیام رسانهای خارجی را داشته باشد .

وی همچنین تصریح کرد: پیام رسان‌های داخلی باید از مزیتهای بومی استفاده کرده و سبد خدمات خود را محدود به پیام رسانی نکنند.

بیشتر بخوانید: تاکید وزیر بر تکمیل شبکه ملی اطلاعات

تردید نکنید که اگر خدمات با کیفیتی ارائه شود مردم هم از پیام رسان‌ های داخلی استقبال می‌کنند.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه باید برای بازسازی اعتماد عمومی به پیام‌رسان‌های داخلی تلاش کرد، گفت:

 در سال‌های گذشته برخی ضعف‌ها و نواقص، باعث ایجاد ذهنیت نادرست نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی شد که حتی با رفع نواقص و ضعف‌های گذشته و رسیدن به استانداردهای مطلوب هنوز هم ذهنیت گذشته اصلاح نشده است.

 اصلاح این ذهنیت تنها با اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب در عین‌ ارائه خدمات مطلوب به مردم میسر می‌شود.

کاهش حداقلی مشکلات پیام رسان‌ های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رضایت پیام‌رسان‌ها از حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در طول سالهای فعالیت آنها، گفت:

 خودمان را آماده کرده بودیم تا شنوای گلایه‌های مدیران پیام‌رسان‌ها باشیم اما با اظهار رضایت شما از حمایت‌های وزارت ارتباطات در سال‌های گذشته خشنود شدیم .

وی ادامه داد: امیدواریم این حمایت و همراهی با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول بیش از پیش ادامه یابد و چالش‌های پیش روی پیام‌رسان‌ها به حداقل برسد.

بر اساس این گزارش، پیش از سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران پیام‌رسان‌های داخلی گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و چالش‌های پیش روی خود ارائه و از حمایت های وزارت ارتباطات در طول سال‌های گذشته قدردانی کردند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *